‹ Vissza a képzésekhez

Személyiségfejlesztő terapeuta képzés - továbbképzés - hétközi

A 320 órás továbbképzés (mely ráépül a 3 éves, 600 órás személyiségfejlesztő képzésre) célja a személyiségfejlesztő terapeutai attitűdjének fejlesztése, önismeretének további mélyítése, pszichodinamikai, pszichopatológiai, fejlődéslélektani ismereteinek, személyiségfejlesztői módszer- és eszköztárának bővítése, a professzionálisabb fejlesztési folyamatkezelés elsajátítása, az ún. „alkotó ugrás” biztosítása. Ebben a csoportban L. Stipkovits Erika oktatja a képzési napok több, mint 90 %-át!

A terápia szó jelentése: latin therapia (betegápolás), görög therapeia (gondozás, kezelés), legtöbb nyelvben therapeo (ápol, gondoz, segít), szankszkrit dher (támogat, tart). A "terápia" szó tehát eredetileg a latinban gyógyítást jelentett, a világ több táján a kifejezés alatt a mentális terápiák (mint például művészetterápia, gyászterápia, stb.) a személyiség, a kapcsolatok fejlesztésén, a személyes problémák megoldásának segítésén, az életesemények feldolgozásán, a nem tudatosult lelki tartalmak megélésén és feldolgozásán, a változásokhoz szükséges lelki, szellemi és testi feltételek megteremtésén keresztüli támogatást, a folyamat alatti biztonságos tartást, annak szakértő módszereit értik.

Ki a személyiségfejlesztő terapeuta?

A személyiségfejlesztő kompetenciája: az egészséges személyiségek érzelmi intelligencia kompetenciáinak (önismeret, önmotiváció, érzelmek felismerése és kezelése, az empátia, a kommunikáció, konfliktuskezelés, együttműködés) kiteljesítése, ezzel az egyén problémái megoldásának segítése, kapcsolatainak harmonizálása, a lelki betegségek és mentális zavarok kialakulásának megelőzése.

A személyiségfejlesztő terapeuta: az érzelmi intelligencia kompetenciák fejlesztésén túl képes az érettebb személyiséggel rendelkező kliensek lehetőségeinek, erőforrásainak, karaktererősségeinek (vele együtt történő) feltérképezésére, önismeretének, önreflexiójának, elmetudatosságának mélyebb fejlesztésére. Továbbá segíteni képes a kliensek természetes és akcidentális krízishelyzeteik, erős stresszhelyzeteik szakszerű módszerekkel történő megoldását, a kiégésük megelőzését és kezelését, a nem tudatosult lelki tartalmaik megélését és feldolgozását, miközben a hatékony támogatást biztosítja, a folyamat alatti biztonságos kapcsolódást, a mély intimitást tapasztalati úton „tanítja”. A kliensei életvezetési problémáinak megoldását segíti, azok szimbolikus kifejezésével, biztosítja a problémás reakciók okaihoz való hozzáférést, és azok szakszerű átdolgozását. Serkenti a személyiség további érését, a kreatív „öngyógyítást”, mint a kliensei saját erőforrását (C.G.Jung), fejleszti a saját teremtő kreativitásukat, spontenaitásukat, önazonosságukat, vitalitásukat, a reziliencia képességét, és segíti az ezeket gátló tényezők felismerését. Tehát a hatályos jogszabályoknak megfelelően nem végez orvosi, gyógyító tevékenységet, szigorúan betartja a kompetenciahatárait. A lelki munka során főleg a szimbólumok, az analógiás gondolkodás, az elmetudatosság fejlesztésével, valamint színes és hatékony módszerek segítségével jobban és nagyobb fokban köti össze a két (értő és érző) agyi félteke működését. Nem csupán technikákat alkalmaz, hanem egy olyan komplex személyiségfejlesztő rendszert, ami átláthatóbbá, értelmezhetővé, elfogadhatóvá teszi a kliensek számára saját belső működésüket, a személyiségük struktúráját, és a hozott problémájuk gyökerét, családi és transzgenerációs mintázataikat, egyben megmutatja az önismerethez, az önreflexió, az önelfogadás, az önbecsülés javításához, a belső erőforrásai mobilizálásához, a személyiségfejlődéshez szükséges lehetőségeket és utakat, miközben folyamatosan betartja saját kompetenciájának határait. Összességében jobb intrapszichés és interperszonális integrációt tesz lehetővé, azaz, hogy a kliensét ösztönzi saját életminősége jelentős javulásának előmozdítására.

A képzés tartalma

A képzés tartalma ráépül a 600 órás személyiségfejlesztő képzés tananyagára.

  • A személyiségfejlesztő terapeuta jellemzői, attitűdjei, kompetenciái. 
  • A személyiségfejlesztő folyamat tudatosabb tervezése, hatékony irányítása - eredmények, buktatók, nehézségek. A segítő stratégiák, az ülések belső szerkezete, a kompetenciahatárok.
  • A mélyebb pszichodinamikai ismeretek, a pszichodinamikai elemzés módszerei,  a családi és transzgenerációs mintázatok, a professzionális konceptualizálás.
  • Az állapotfelmérés differenciálása: a motivációs „diagnózisról”, a kapcsolati „diagnózisról”, az alkalmazhatósági „diagnózisról”, a kapcsolódási „diagnózisról”, az illeszkedési „diagnózisról”.
  • Az alapképzésnél mélyebb, gyakorlatorientált fejlődéslélektani, személyiséglélektani és pszichopatológiai ismeretek.
  • A személyiségfejlődési elakadások felismerése, átírása (módszerek, eszközök, kompetenciahatárok).
  • A traumák fogalma, osztályozása, jellemzői. A traumafeldolgozás sajátosságai, folyamata, nehézségei. A toleranciaablak növelésének lehetőségei. A traumaérzékeny mindfulness. Kompetenciahatárok.
  • Szimbólumok sajátélményű megélése, pszichodinamikai elemzésük. A szimbólumok folyamatba illesztése, módszertana (jungi- és a problémafókuszú szimbólumok használata érett, de krízisben lévő személyiségek önismeretének, önreflexiójának, személyiségének fejlesztésére).
  • A hatékony kríziskezelés módszerei, eszközei.
  • A szégyen megjelenése, pszichodinamikája és kezelése.
  • A veszteségek, a gyász természete és terápiája. A személyiségfejlesztési folyamat zárása és a gyász.
  • Pozitív pszichológia fejlesztésben használható módszerei. A flow élmény megélése, a karaktererősségek, a reziliencia fejlesztése.
  • Az NLP további hatékony módszerei, eszközei (amiket az alapképzésben még nem tanultunk).
  • Az elmetudatosság fogalma, használhatósága a személyiségfejlesztésben.
  • A Kincsestár bővítése - újabb megközelítések, módszerek, eszközök: elmetudatosság módszerei, relaxáció, imagináció (problémafókuszált szimbólumokkal), mindfullnes, egyéni személyiségfejlesztés mesével, zenével, dramatikus elemekkel, szimbólumokkal,  tréningmódszerek egyéni alkalmazásával stb…
  • Egyéb szakmai „fortélyok” a hatékonyabb személyiségfejlesztés érdekében. 
  • „Alkotói ugrás” elérése a személyiségfejlesztő terapeuta személyiségében, az intuíció, a kapcsolódás képességének, intimitásának fejlesztése.
  • Önismeret további mélyítése (a szimbólumok, az újabb módszerek sajátélményű megélésével, feldolgozásával, továbbá a kliensekkel való kapcsolatban megélt érzésekkel, az áttétellel való munka során.).

A képzés óraszáma: 320 óra (4 félév)

A képzés díja: 316.000.- Ft / félév (negyedéves, ill. féléves részletfizetési lehetőség)

A képzés bemeneti feltételei:

  • A 600 kontaktórás „Érzelmi intelligencia fókuszú személyiségfejlesztő” képzésen szerzett tanúsítvány, valamint az „Érzelmi intelligencia fejlesztő – Személyiségfejlesztő” B körös engedélyezett szakmai végzettséget adó képzésen szerzett tanúsítvány
  • Minimum 100 óra igazolt önismeret


A vizsgatevékenység megnevezése: 

  • Aktív részvétel a szakirodalom feldolgozásában
  • Folyamatos személyiségfejlesztő esetbemutatások
  • Minden képzési alkalom után önreflexív összegzés készítése a megélt sajátélményekről
  • A képzés zárásaként a tanultak alapján  - megadott szempontok szerinti - esetbemutatás készítése írásban és szóbeli védése. 


A képzés vezető oktatója: L. Stipkovits Erika (klinikai szakpszichológus, kiképző pszichoterapeuta, szupervízor, szakíró). A képzésen való oktatásban kiválóan képzett vendégtanárok is részt vállalnak, akik mindannyian egy-egy terület mesterei. Ebben a csoportban L. Stipkovits Erika oktatja a képzési napok több, mint 90 %-át!!!

A következő képzési csoport tervezett indulása 2025. szeptembere, a képzésre jelentkezni a weboldalon folyamatosan van lehetőség.További részletekkel kapcsolatos tájékoztatást 2025. júniusában kapnak a jelentkezők.